Про COVID, бізнес, віддалену роботу і хмари

16.09.2020

Інші публікації

У період поширення пандемії корона вірусу в усіх сферах бізнесу зросла значимість віддалених комунікацій і хмарних технологій.

Пандемія COVID-19 не пройшла непомітно для бізнесу. Приплив нових клієнтів знизився вдвічі, бізнес почав розвиватися повільніше, деякі проекти були заморожені.

Є компанії, які досить швидко перебудувалися і спробували в цих непростих умовах знайти нові ніші і підходи, щоб вижити. Наприклад, ресторани. Онлайн-доставка стала для багатьох справжнім порятунком, а в зв'язку з цим змінилися і запити. Раніше вони користувалися стандартними послугами. Наприклад, обладнання Wi-Fi зон на всій території ресторану, відтепер зріс інтерес до відеоспостереження, особливо за процесом приготування й упаковки їжі. Мета - проконтролювати дотримання санітарних норм співробітниками підприємств громадського харчування.

Звичайно, в період ізоляції були затребувані послуги зв'язку. Крім того, не всі компанії виявилися готові до переведення співробітників на дистанційну роботу з технічної точки зору, і це питання довелося оперативно вирішувати. Хтось скористався орендованим обладнанням, а хтось задіяв віртуальні потужності, на кшталт хмарних АТС та ін. Остання послуга виявилася дуже вигідною для підприємців, оскільки дозволяє зменшити або наростити потужності за необхідності, не вкладаючись в розвиток інфраструктури самостійно.

аналоговая телефония

Про малий і середній бізнес

Якщо говорити про середній і малий бізнес, то тут велику роль зіграла ступінь готовності власника бізнесу, відповідального за свою справу і своїх співробітників, пробувати щось нове.

Деякі організації закрилися і досі чекають, коли буде дозволено відновити діяльність. Але є й інші приклади, при чому в сферах, найбільше постраждали від корона кризи.

Є івент-компанія, яка орендує віртуальні потужності, щоб організувати дитяче онлайн-свято. Як виявилося, завдання непросте, але при грамотному підході цілком здійсненна.

Про великий бізнес

У великого бізнесу своя історія. Досить давно існують підприємства в галузі охорони праці, у них є сервіс відеоспостереження і відеоаналітики, який використовується для контролю екіпіровки співробітників і їх пересувань виробничими приміщеннями.

У зв'язку з поточною ситуацією ця послуга швидко трансформувалася в величезну систему тепловізійного контролю, куди також додалася функція віддаленого вимірювання температури у працівників підприємства. Однак при використанні системи необхідно пам'ятати про захист персональних даних, оскільки ідентифікувати людей можна тільки з їх згоди. Сьогодні саме ця послуга переживає вибухове зростання попиту. Світовий ринок тепловізійного контролю оцінюється експертами в сотні мільйонів доларів, і зараз він далекий від насичення.

телефония в офис

 

телефония в офис

Про хмари

Сьогодні хмарна інфраструктура затребувана на кожному кроці. У малому бізнесі це в першу чергу IP-телефонія, можливість приймати дзвінки на віртуальні номери, розподіляти їх по співробітникам, переадресовувати на мобільні телефони, вести CRM в хмарі, створювати повноцінний віртуальний офіс. На великих підприємствах більше затребувана система відеоаналітики, яка дозволяє контролювати роботу співробітників в режимі онлайн.

Зараз складно прогнозувати розвиток економіки. Те ж і з приватним бізнесом. Підприємці з побоюванням ставляться до вкладення власних коштів, до масштабування. Тому ще до пандемії почав формуватися стійкий тренд на оренду хмарних технологій. Плюс такого підходу в тому, що не потрібно відразу вкладати кошти в створення інфраструктури для розширення бізнесу. Можна масштабувати бізнес і оцінювати ситуацію, а потім, якщо не було отримано бажаний результат, повернутися у вихідну точку без істотних втрат.

Про віддалений формат роботи

У зв'язку з поточною ситуацією ця послуга швидко трансформувалася в величезну систему тепловізійного контролю, куди також додалася функція віддаленого вимірювання температури у працівників підприємства. Однак при використанні системи необхідно пам'ятати про захист персональних даних, оскільки ідентифікувати людей можна тільки з їх згоди. Сьогодні саме ця послуга переживає вибухове зростання попиту. Світовий ринок тепловізійного контролю оцінюється експертами в сотні мільйонів доларів, і зараз він далекий від насиченняЦе підвищує рівень так званого work-life-balance і економить час для життя.

телефония в офис

Але є і свої недоліки. Наприклад, немає чіткого розмежування між роботою і відпочинком, через що особливо відповідальні співробітники починають працювати з ранку до ночі. Керівнику це необхідно відстежувати і не допускати професійного вигорання працівника. Є і ще один момент. Ніхто не відміняв такого поняття, як колективний розум. Хоча б пару разів на тиждень колективу необхідно збиратися разом, щоб поділитися результатами праці, обговорити поставлені завдання і можливі шляхи їх вирішення. Тому в майбутньому, напевне, візьмуть гору гібридні варіанти роботи.

Швидше за все, скоротиться робочий простір, залишаться коворкінг, невеликі офісні приміщення для робочих нарад, живого спілкування між колегами, обміну новинами та досягненнями. Вже зараз очевидно, що пандемія COVID-19 однозначно змусить бізнес переглянути стандарти роботи в офісі, причому це торкнеться не тільки організації трудового дня і комунікацій в колективі, але і змінить багато в чому підхід до створення інфраструктури зв'язку.

Цих змін боятися не варто, вони швидше позитивні: рано чи пізно вони все одно відбулися б - як частина прогресу. Просто пандемія сильно прискорила цей природний процес. Але бізнес з цим впорається.