Огляд VoIP-шлюзів для IP-телефонії

02.09.2020

Інші публікації

VoIP-шлюзи: що це і які бувають

VoIP-шлюз - пристрій для перетворення аналогового і цифрового звукового сигналу в пакети даних для передачі через IP-мережі, іншими словами, він підключає звичайні і мобільні телефони, а також корпоративні АТС до інтернет-каналів.

Використання VoIP-шлюзу дозволяє здійснювати дзвінки на мобільні, стаціонарні, програмні телефони.

Види голосових шлюзів:

• Аналогові - мають порти FXO, FXS для підключення до IP-мереж звичайних стаціонарних телефонів.

• Цифрові - з роз'ємами ISDN, PRI / E1, T1 для підключення цифрових АТС.

• VoIP-GSM шлюзи - мають слоти для SIM-карт, використовуються для передачі сигналу в стільникові мережі.

Вибір шлюзу здійснюється за кількома критеріями: кількість і типи голосових підключень, підтримувані протоколи та інші параметри, що відповідають специфіці і функціональним вимогам конкретної мережі.

Найважливіший критерій – протокол. Для підключення до Інтернет-телефонії шлюз повинен підтримувати протокол SIP.

Скільки телефонів можна підключити?

Розподіл VoIP-шлюзів – за призначенням та кількістю портів (а відповідно і кількості підключених телефонних апаратів).

Зазвичай для малих офісі затребувані шлюзи на 1, 2 або 4 порти, а для середніх та великих – від 8 та більше портів. На вибір тих чи інших шлюзів по кількості портів також може впливати те, яким чином виконується, або вже існує розводка дротів від шлюзів до телефонних апаратів.

Переваги використання VoIP-шлюзів.

Використання голосових шлюзів для IP-телефонії вирішує ряд завдань та розширює телекомунікаційні можливості:

• телефонізація офісів в місцевостях, де немає телефонних систем загального користування;

• переїзд компанії в іншу локацію, де немає присутності оператора місцевої телефонії, а номери потрібно зберегти;

• забезпечення телефонією бізнес без офісів – коли співробітники працюють «в полях», або «на дому»;

• розширення функціональних можливостей: переадресація дзвінків, запис розмов, можливість об'єднання в одну мережу віддалених офісів і абонентів, організація відео- і конференц;

• можливість моніторингу і управління трафіком;

• використання інтернет-каналів дозволяє зв'язати клієнтів з різними технологіями комунікації.

Якщо для вас на першому місці – гарантовано висока якість зв’язку та зниження витрат на дзвінки, вам варто подумати про залучення номерів стаціонарної телефонії. Вартість такого трафіку нижча, а дзвінки всередині корпоративної мережі – безкоштовні, входять в абонплату за послуги Віртуальної АТС.

Користування мобільними номерами в голосових шлюзах, це не тільки абонплата за кожний мобільний номер, тарифікація дзвінків, але й абонплата за паркування кожної sim-картки.