В майбутнє на високій швидкості

14.12.2020

Інтерв'ю з Муратом Чинаром – гендиректором національного телеком-оператора Vega

Рік, що минає, прискорив перехід людства в онлайн. Ми отримали можливість по-справжньому оцінити роль сучасних засобів зв'язку в нашому житті. Інтернет перестав бути просто інструментом для розваги або спілкування, а став необхідністю для функціонування бізнесів і дистанційної роботи. Тому трансформація компаній, які забезпечують доступ до цього ресурсу, відбувалася прискореними темпами, з адаптацією під споживачів.

Як змінилися потреби українців в інтернеті за цей карантинний рік? Які вимоги вони висувають до якості зв'язку? Які нові продукти пропонують сьогодні телеком-оператори? Про це ми розпитали генерального директора компанії Vega – одного із найбільших національних провайдерів інтернету, IP-телебачення та IP-телефонії.

Минулий рік у компанії Vega був оголошений роком цифрової трансформації. Що вдалося зробити у цьому напрямку?

Курс на цифрову трансформацію став дуже правильним рішенням. Ми багато встигли зробити ще до того, як діджиталізація бізнес-процесів в Україні почала набирати стрімких обертів. Тому Vega виявилася добре готова до абсолютно нової реальності. Випередивши прогнози, діяльність багатьох компаній відразу перемістилася в онлайн. "Ми всі немов виявилися учасниками масштабного експерименту із переходу на "віддаленку". Близько 70% фахівців у всьому світі стали працювати із дому мінімум раз на тиждень", – відзначало британське консалтингове агентство Knight Frank в одному з оглядів наслідків пандемії COVID-19.

В умовах дії обмежень, вимушеного переходу більшості підприємств і організацій на віддалену роботу, а освіти – в онлайн істотно зросли вимоги користувачів до стабільності і швидкості доступу до інтернету і мережевих ресурсів, до якості сервісів та професійної підтримки з боку провайдера. Тепер потрібні набагато більш високі швидкості і надійність з'єднань, оскільки обсяги споживання трафіку істотно виросли. І якраз завдяки успішно проведеній цифровій трансформації Vega змогла запропонувати кращі рішення і забезпечити потреби клієнтів у сфері телекомунікацій.

За останній час ми модернізували мережі і практично завершили перевід усіх сервісів на сучасні оптичні технології. У результаті понад 70 тисяч клієнтів перейшли на використання високотехнологічних продуктів. Діджитал-трансформація і сервіс-дизайн підхід дозволили перетворити сучасні складні рішення в доступні і зрозумілі сервіси для користувачів.

Ми продовжуємо інвестувати в мережеву інфраструктуру, оновлюємо магістральне обладнання, що дозволяє забезпечувати безперебійний зв'язок, стабільне зростання трафіку, надійність і високу якість клієнтських сервісів. У цьому році ми також змогли істотно розширити можливості наших дата-центрів і співпрацю зі світовими гігантами хмарних рішень.

Vega активно продовжує будувати високошвидкісну мережу GPON і розширює територію гігабітного інтернету в Україні. Для більш ніж 100 тисяч домогосподарств, офісів і бізнес-об'єктів у Києві, Дніпрі, Одесі та Львові вже є підключення на швидкості до 1Гб/с.

Якщо українців запитати, які телекомунікаційні послуги їм знайомі, більшість, мабуть, відразу назвуть телефонний зв'язок, інтернет і телебачення. Тим часом телеком-оператори пропонують набагато ширший спектр послуг. Могли б ви перелічити, які ще сучасні продукти тепер доступні для українців?

Інтернет, телебачення і телефонія – традиційні базові телеком-послуги, але Vega пропонує ще цілий ряд сервісів, які сьогодні особливо актуальні для споживачів.

Приватних користувачів насамперед цікавить високошвидкісний і безпечний доступ в інтернет, якісний Wi-Fi у будинку або квартирі, інтерактивний відеоконтент та інші OTT-сервіси. Зростає інтерес до продуктів IoT (від англ. Internet of things – "інтернет речей", – ред.).

А серед наших бізнес-клієнтів високою популярністю користуються такі продукти як Віртуальний офіс і Віртуальна АТС із широким спектром можливостей. Клауд-сервіси, включаючи послуги лідерів хмарних рішень Amazon, Microsoft, SAP. Хостинг і колокейшн, побудова приватних мереж, каналів передачі даних, реєстрація доменів, надання пулів IP-адрес і навіть аутсорсинг телеком-інфраструктури.

Очевидно, що більшість нових послуг призначені для використання в роботі, тобто можуть бути корисні бізнесу. На які ви порадили б звернути увагу? І в чому саме вони можуть допомогти?

Вимушена ізоляція перемістила акцент у сторону дистанційної роботи. Це змусило перебудовуватися і змінюватися, але одночасно відкрило додаткові можливості для бізнесу, зокрема – шанс зміцнити свої позиції серед ширшої аудиторії. Успішно функціонувати бізнесу в нових умовах допомагають, наприклад, наші профільні послуги – Віртуальний офіс і Віртуальна АТС, інші клауд-сервіси від Vega. Подібні рішення підійдуть будь-якому бізнесу, незалежно від розміру та галузевої специфіки. Це можливість організувати роботу звідусіль, де є інтернет – з домашнього комп'ютера, планшета, смартфона. Це доступність і одночасно захищеність вашого робочого місця.

Я би виділив три основні чинники, що визначають цінність хмарних рішень: економія на IT-інфраструктурі, захищеність і доступність даних, а також можливість швидко адаптуватися до змін ринку. В умовах цифрової економіки, що стрімко розвивається, присутність бізнесу в інтернеті дорівнює існуванню компанії в принципі. Швидкість виведення продукту на онлайн-ринок і успішне просування в мережі – один із ключових аспектів розвитку, а в багатьох випадках – питання виживання бізнесу. Хмарні рішення від Vega допоможуть заощадити і кошти, і час!

Великому бізнесу ми пропонуємо кастомізовані високотехнологічні рішення, організовуємо надійні канали передачі даних, доступ до інфраструктури, хмарних ресурсів AWS та інших світових лідерів аутсорсинг телеком-інфраструктури, побудову приватних корпоративних мереж "під ключ" будь-якого масштабу та інші комплексні продукти.

Що таке віртуальна АТС? Які переваги дає користувачеві цей продукт?

Віртуальна АТС – це сучасний хмарний інструментарій для підвищення ефективності бізнесу, що дозволяє управляти бізнес-процесами і контролювати їх.

Крім базового функціоналу Віртуальної АТС хмарний сервіс Vega дозволяє вдосконалити якість обслуговування і підвищити лояльність ваших клієнтів. Із цим сервісом ви зможете адаптивно управляти запитами, вести записи і аналізувати дзвінки, збільшувати кількість і якість відпрацювання лідів і звернень постійних користувачів через зворотний дзвінок із сайту Call Catche, визначити, яка саме реклама привернула ваших клієнтів із функцією Call Tracking. До того ж віртуальна АТС легко інтегрується з більшістю CRM-систем.

Щоб почати повноцінно її використовувати, немає необхідності створювати якусь спеціальну інфраструктуру, замислюватися про прокладання ліній зв'язку або купувати дороге обладнання. Досить того, що є в будь-якому сучасному офісі: підключення до інтернету та локальної мережі.

Ваша компанія пропонує гігабітний інтернет. Кому стане в нагоді інтернет з такою швидкістю? Існує думка, що для домашнього користування така висока швидкість не потрібна.

Це міф. І щоб користувачі могли розвінчати його на власному досвіді, ми пропонуємо безкоштовно протестувати Gigabit від Vega протягом місяця. І навіть надаємо в комплекті високошвидкісний Wi-Fi-роутер для організації домашньої бездротової мережі.

Тільки уявіть: відео у форматі 4К не зависає, фільми та ігри викачуються за кілька хвилин, великі файли блискавично передаються адресату! Робота в Інтернеті стає швидкою і комфортною. Для онлайн-ігор і стріму в 4К теж, як кажуть геймери, чим більше – тим краще. До того ж – швидкісний Wi-Fi! Навіть якщо в будинку кілька комп'ютерів і планшетів і вся родина одночасно "сидить в інтернеті", все одно всім вистачить швидкості!

Отже рекомендую підключити вже зараз Гігабіт від Vega і гарантувати собі можливість зустріти Новий рік великою родиною або компанією друзів онлайн, навіть перебуваючи в різних куточках планети.

А що буде через кілька років? Чи вистачить гігабітної швидкості для задоволення зростаючих потреб абонентів у майбутньому?

Одна із переваг технології GPON, по якій ми підключаємо абонентів, у тому, що мережа не потребує значних вкладень в апгрейд. Оптоволоконний кабель прослужить багато років, а якщо користувачеві вже не буде вистачати швидкості, досить буде змінити інтерфейс на передавальному обладнанні і клієнтський конвертер – і швидкість у той же день виросте до 10Гбіт/с.

Які продукти телеком-провайдерів, на вашу думку, стануть особливо затребувані в найближчому майбутньому і чому?

Нові технології змінюють світ навколо нас. І темп цих змін стрімко збільшується. У найближчі роки активно розвиватиметься так званий X-tech напрямок. Провайдери сфокусуються на наданні клієнтам високотехнологічних рішень, які водночас будуть простими та інтуїтивно зрозумілими у використанні.

Прискориться тенденція на конвергенцію телеком, IT, фінансових, логістичних та інших напрямків. "Інтернет речей" або хай-тек хмарні сервіси – для нас вже сьогодення. І тренд тут – на все більш швидкий розвиток. В основі трансформації користувальницьких продуктів і рішень буде надійна та захищена інфраструктура з високою пропускною здатністю. Vega створює таку інфраструктуру і завжди зможе забезпечити найвищий рівень сервісу.