Розвиток послуг на базі цифрової платформи – першорядний напрямок для Vega
11.03.2019
Генеральний директор національного телеком-оператора Vega розповів про модернізацію мереж та цифрову трансформацію бізнесу.
- Пане Мурате, Ви очолюєте компанію Vega більше трьох років. Як вона змінилася за цей час?
- Три роки тому ми реструктуризували компанію: перейшли від філіальної структури до централізованої, уніфікували всі внутрішні бізнес-процеси.
Щоб утримати лідируючі позиції на телеком-ринку в умовах високої конкуренції, компанія повинна була змінюватися, розвиватися, швидко пристосовуватися до інтересів споживача, які все більше пов'язані з новими бездротовими технологіями. Тому ми почали выдходити від іміджу оператора фіксованої телефонії, який історично закріпився за компанією, роблячи фокус на впровадження інноваційних цифрових послуг та сервісів. Так, було запущено додаток Vega Phone, що дозволяє використовувати фіксовану телефонію на мобільних пристроях і гаджетах.
Одночасно з телефонією Vega розвивала широкосмуговий доступ до Internet з використанням сучасної оптичної технології GPON (англ. Gigabit Passive Optical Network - гигабітна пасивна оптична мережа – прим. зед.). Постійні інвестиції в розвиток мережі, побудова оптичних каналів передачі даних, розвиток цифрових послуг і сервісів зробили компанію стабільно прибутковою, що регулярно підтверджується данними міжнародного обліку.
- Якими досягненнями 2018 року пишається компанія?
- У минулому році Vega чітко слідувала стратегічного вектору, націленому на сучасні сервіси. Ми максимально розширювали спектр послуг для дому та бізнесу на основі інноваційних цифрових технологій. Це дозволило збільшити кількість клієнтів телефонії, що використовують технологію VoIP (передача голосу по IP-мережі), більш ніж на 10%.
Унікальним за комплексом інструментів став новий продукт для В2В-сектора «Віртуальна АТС Vega». Завдяки своїм інтелектуальним функціям він дозволяє в рази підвищити ефективність бізнесу наших клієнтів.
Крім того, Vega в партнерстві з діджитал-оператором lifecell запустила для абонентів по всій Україні пакет з чотирьох послуг, що включає швидкісний домашній інтернет, 5 Гбайт мобільного інтернет-трафіку, IP-телефонію і інтерактивне ТБ. Це дало нові можливості для наших абонентів – спілкуватися та отримувати необхідну інформацію в будь-якому місці і в будь-який час.
- Які цілі будуть пріоритетними для компанії в 2019 році?
- Зараз перед компанією стоять два основні виклики.
Перший пов'язаний з модернізацією мереж – відмовою від міді на користь оптики. На жаль, мідні мережі серйозно схильні до актів вандалізму – крадіжок і вирізам. Це призводить до перебоїв у наданні послуг та погіршення якості зв'язку. Зараз компанія активно переводить абонентів з мідної мережі на оптичні магістралі, які забезпечують клієнтам не тільки високу якість, але й збільшення швидкості доступу, дозволяючи отримувати такі сучасні послуги, як інтерактивне ТБ, з роздільною здатністю високої чіткості.
Другий виклик полягає у цифровий трансформації бізнесу – впровадженні нових сервісів на базі цифрових технологій. Такі послуги зараз особливо затребувані в бізнес-секторі, де клієнт вважає за краще знайти одного постачальника з широким спектром послуг – від IP-телефонії до широкосмугового доступу до Internet і хмарних сервісів. Наша компанія розвиває такі послуги як самостійно, так і в партнерстві (наприклад, Vega уклала угоду з Microsoft з надання послуг Office 365 та Azure Express Route).
- Можете докладніше зупинитися на нових цифрових сервісах Vega?
- Так, розвиток послуг на базі цифрової платформи буде першорядним напрямком діяльності для нас у найближчому майбутньому.
Зараз Vega оновлює програмний комутатор для IP-телефонії, який стане центральною цифровою платформою для телефонних сервісів компанії й забезпечить подальший розвиток цифрових продуктів компанії Vega Phone та «Віртуальна АТС Vega». Ми надаємо абонентам широкі можливості з налаштування сервісів через Особистий кабінет без необхідності телефонувати до контакт-центра або зв'язуватися з менеджером.
Починаючи з 2019 року Vega здійснює оперативне управління компанією Digital Screens – активом, що є чудовим прикладом надання IPTV- і OTT-сервісів (англ. Internet Protocol Television і Over the Top - відеопослуги через Internet - прим. ред.) на базі цифрових платформ. Digital Screens має потужну цифрову платформу для обробки і розподілу телевізійного контенту. Унікальність цієї платформи в тому, що вона надає кінцевим користувачам гнучкі можливості управління підписками, а також може виступати в ролі хмарного телевізійного сервісу для інших операторів і провайдерів. У цього напрямку великий потенціал, який ми маємо намір реалізувати найближчим часом.
- Які ще конкурентоспроможні послуги ви готові надавати у бізнес-сегменті?
- Ще одна сфера діяльності, яку ми активно розвиваємо – це аутсорсинг. Уже кілька років наша компанія надає B2B-клієнтам послуги з обслуговування телекомунікаційної інфраструктури. Типові споживачі цієї послуги – підприємства, які використовують телекомунікації в бізнес-процесах, але телеком для них не э профільним бізнеом. Тому їм вигідніше передати свої мережі на обслуговування таким професіоналам, як наша компанія. Зараз ми розвиваємо аутсорсинг телеком-послуг на основі концепції «мережу як сервіс»: Vega будує або модернізує існуючу телекомунікаційну мережу та обслуговує її. Економічна ефективність аутсорсингу не викликає сумнівів. Для клієнта це вигідно подвійно: по-перше, немає необхідності витрачати кошти на модернізацію своєї мережі, по-друге, він отримує якісну послугу, не замислюючись про необхідну інфраструктуру.
- Які перспективи це відкриває для клієнтських бізнесів?
- Такий підхід дозволяє будувати індустріальні телекомунікаційні рішення на базі сучасних радіо- і оптичних технологій. Це дає можливість принести клієнту додаткову цінність шляхом побудови мультисервісної телекомунікаційної мережі, що використовуэться для передачі голосу, даних й відеоінформації. На базі такої мережі можливо побудувати IoT (англ. Internet of Things – Internet речей – прим. ред.) та спростити бізнес-процеси, підвищити продуктивність праці й безпеку персоналу. На виробництві дуже зацікавлені в таких пропозиціях, адже вони дозволяють вирішувати безліч важливих завдань: визначати місце розташування співробітників, підраховувати кількість витрачених ресурсів, забезпечувати персонал безперервним зв'язком з диспетчером і ін.. Ми маємо намір активно розвивати цей перспективний напрямок.
- Яким Ви бачите розвиток телеком-ринку в Україні в найближчі роки і яка буде позиція на ньому компанії Vega?
- Телеком-ринок України буде активно розвиватися, причому величезний потенціал тут належить сервісам на базі цифрових платформ – OTT. З огляду на нові виклики ринку та грунтуючись на добре розвиненій інфраструктурі Vega, ми плануємо активно розвивати сервіси на базі цифрових платформ, щоб надавати клієнтам послуги не тільки в мережі компанії, але й за її межами. Я впевнений, дуже скоро ви почуєте про нові унікальні цифрові сервіси Vega.